Cel mai bun paragraf de azi

Robert Kagan in Policy Review

„The first illusion, however, is that Bush really changed anything. Historians will long debate the decision to go to war in Iraq, but what they are least likely to conclude is that the intervention was wildly out of character for the United States. Since the end of World War ii at least, American presidents of both parties have pursued a fairly consistent approach to the world. They have regarded the United States as the “indispensable nation”2 and the “locomotive at the head of mankind.”3 They have amassed power and influence and deployed them in ever-widening arcs around the globe on behalf of interests, ideals, and ambitions, both tangible and intangible. Since 1945 Americans have insisted on acquiring and maintaining military supremacy, a “preponderance of power” in the world rather than a balance of power with other nations. They have operated on the ideological conviction that liberal democracy is the only legitimate form of government and that other forms of government are not only illegitimate but transitory. They have declared their readiness to “support free peoples who are resisting attempted subjugation” by forces of oppression, to “pay any price, bear any burden” to defend freedom, to seek “democratic enlargement” in the world, and to work for the “end of tyranny.” 4 They have been impatient with the status quo. They have seen America as a catalyst for change in human affairs, and they have employed the strategies and tactics of “maximalism,” seeking revolutionary rather than gradual solutions to problems. Therefore, they have often been at odds with the more cautious approaches of their allies. 5

8 Răspunsuri to “Cel mai bun paragraf de azi”

  1. Gabriel Says:

    Salut!

    Stiu ca nu e locul potrivit insa poti sa-mi dai un email, cand ai 2 minute, pentru ca am pierdut adresa ta de email si vreau sa te intreb ceva, daca e OK.

    Multumesc!
    Gabriel

  2. neamtu tiganu Says:

    Ati mincat bataie, ati pierdut…. si pa merit!

    N-ati inteles nimic, traiti in America da nu stiti pe ce lume sunteti!

  3. muck cel mic Says:

    Oare e musai sa fi atata de tampit?

    Paragraful ala spune: chiar daca Obama castiga, nu se va schimba nimic in relatiile internationale ale Americii. Tu vii acuma si scrii ceva rahat aici. Nu esti de acord cu ce spune tipu ala? Cum naiba poti sa fi asa de sigur ca asta nu are dreptate cand inca Obama nici nu a inceput sa guverneze?

    Sugestia mea e: asteapta sa ajunga Obama presedinte, si vezi daca tipul asta nu are dreptate. Apoi vino si scrie rahaturi pe blogul meu. OK?

  4. neamtu tiganu Says:

    Domnule Muck, daca vrei se te-njur spune-mi c-o fac cu placere!

    P.S Interesant e ca la postarea lui Rackal nu prea ai reactionat, mie-mi miroase un pic a rasism, da ma rog e blogu tau si daca-ti place mirosu!

    PPS Si totusi ati mincat bataie!

  5. muckcelmic Says:

    Ai dreptate, nu am vrut sa mai administrez blogul asta, asa ca nu l-am sters. Acum e sters. Fericit?

    Cine a luat bataie? Am auzit ca intr-un colegiu a luat-o unu de la suporterii lui Obama ca avea o insigna cu McCain. La asta te referi?

    In orice caz, daca asta pricepi tu prin procesul democratic, ca unii iau bataie, si s-ar putea sa intelegi asta avand in vedere ca tu crezi ca „ati luat bataie” e un contrargument la ce spune tipul ala, adica „si daca luam bataie, nimic nu se schimba”, nu cred ca vreau sa discut cu tine.

  6. neamtu tiganu Says:

    Acum ai putea sa te autocenzurezi si tu… io de fapt raspundeam la postarea aceluia…

    Se pare ca ai uitat sensurile expresiilor limbii romane, iti explic r a r, f, r a r. Termenu de „a lua bataie” vine de la fotbal si se refera la un strigat folosit in cazu in care ai nostrii au cistigat si ceilalti au pierdut meciu, acest termen nu se refera la bataie propriu zisa. In acest sens sustinatorii unui anumit partid sau candidat care a pierdut alegeriile pot fi numiti ca au mincat bataie.

    P.S Io l-am preferat pe Obama desi nu sunt prea sigur ca va putea face ceva. Oricum e cam plictisitor sa vorbesc cu tine ca esti cu curu-n sus. By, pa… mai vin…. peste citeva luni, cind se(ti) termina criza.

  7. Rackal Says:

    Bai de ce mama drackului va certati, ce e tigania asta? Mare smecherie c-a ajuns un negrotei presedinte. Americanii erau asa de suparati pe presedintele lor alb c-ar fi votat orice chinez sau eschimos care ar fi avut curaj sa candideze in perioada asta a anului in conditiile date. Doar nu credeti ca bunica lu’ lui Obama din Kenya o sa faca o vrajitorie voodoo si-o sa scoata economia din criza (a dracku de baba!) ?
    Si ce tot ii dai cu „ati mancat bataie” bai neamtu tiganu (by the way, neamtu tiganu e un non-sens) ca la fotbal (sau soccer) galeriile sunt formate din patura de jos a populatiei, nici nu-i intereseaza sportul, ei sunt pe stadioane doar ca sa urle obscenitati unii la altii si tot ei se supara cand mananca bataie de la jandarmi (cine mama dracku ii pune sa rupa scaunele din stadioane sau sa dea foc la peluze?). L-ai votat pe Obama – asta e, halal sa-ti fie, mai bine nu te mai duceai la vot…. stateai drackului acasa. Eu nu l-am votat ! Nici n-aveam cum, eu sunt (inca) roman in Romania, votez marinari si papagali.
    Muk cel Mic a reactionat previzibil, a sters ce-am scris io la cererea publicului, peste tot pe unde am postat comentariul (dar nu puteti sa-mi spuneti ca nu v-a placut ce-am dat din mine) am fost cenzurat, da’ eu nu ma supar caci istoria imi va da dreptate.

  8. reevesleblanc11646 Says:

    u0baeu0ba9u0bcdu0ba9u0bb0u0bcd u0b87u0bb1u0baau0bcdu0baau0bc1u0b95u0bcdu0b95u0bc1 u0ba4u0bc7u0b9au0bbfu0baf u0bb5u0bbfu0b9fu0bc1u0baeu0bc1u0bb1u0bc8 u Click https://twitter.com/moooker1

Lasă un răspuns

